بهترین پنیر دنیا
۰
بهترین پنیر

بهترین پنیر

بهترین پنیر دنیا کدام پنیر است. مقداری این این انتخاب به سلیقه و ذائقه افراد بستگی دارد. لفظ سلطان پنیرها به پنیرهای گوناگونی اطلاق میشود و عنوانی غیر رسمی بشمار رفته و هیچ اسانداردی برای آن وجود ندارد. در حقیقت براساس محبوبیت این پنیرها در مناطق تولید اولیه آنهاست که در زیر به محبوب ترین این سلاطین پرداخته ایم:

پنیر پارمزان

پنیر پارمیجانو (که پارمیژان یا پارمیزان یا پارمزان نیز گفته می‌شود) پنیری ایتالیایی است که از ۲۲ تا ۲۴ کیلو شیر گاو تهیه می‌شود و ساختن آن ۸ ماه زمان می‌برد. پنیر پارمیجانوی نرسیده به‌عنوان پیش‌غذا (اُردُور) و مزه مصرف می‌شود و پنیر پارمیجانوی رسیده را به‌صورت رنده‌کرده یا پودرشده در برنج و سوپ و انواع پاستا یا ماکارونی استفاده می‌کنند.

«پارمیجانو» در زبان ایتالیایی، صفت برای شهر «پارما» است که در زبان فرانسوی «پارمِزان» گفته می‌شود.

پنیر پارمسان

یک کیلو پنیر پارمیجانو معادل ۲۰ لیتر شیر تازه گاو ارزش غذایی دارد. از نظر پروتئین، کلسیم، فسفر و ویتامین بسیار غنی بوده و در عین حال درصد چربی آن نسبتاً پایین می‌باشد. به دلیل طولانی بودن دوره رسیدن آن بسیار آسان‌گوار است و از طرف بسیاری از پزشکان کودک توصیه می‌شود، مقداری پارمزان رنده شده با غذای کودکان مخلوط گردد. پنیر پارمیجانو غنی‌ترین پنیر از نظر پروتئین و با کمترین درصد کلسترول است. نرسیده و جوان آن را می‌توان به عنوان دسر با انواع میوه‌ها یا همراه آجیل سرو کرد. رسیده رنده شده آن را نیز به عنوان چاشنی در بسیاری از غذاهای خارجی و ایرانی استفاده نمود.

پنیر فرانسوی Brie de Meaux

به این پنیر عروس پنیرها هم گفته می شود. نام آن برگفته از منطقه بری در فرانسه است. این پنیر از شیر تازه گاو بدست می آد و بافتی نرم دارد که نواحی داخلی نرم و خامه ای و به رنگ زرد می زند. 6 تا 8 هفته زمان برای درست شدن این پنیر زمان نیاز است.

پنیر بری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X