طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده پفکی و ترد
۰
طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده پفکی و ترد

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده پفکی و ترد

سیب زمینی سرخ کرده یکی از غذاهای پرطرفدار بین همه سنین است. که بچه ها هم در خانه بسیار به خوردن آن علاقه دارند. شما برای تهیه یه سیب زمینی ترد و پقکی می توانید از روشهای مختلفی استفاده کنید. روش زیر که طبخ  و سرخ کردن سیب زمینی در دو مرجله انجام میشه ولی نتیجه کار فوق العاده است.

ابتدا سیب زمینی ها را پوست کنده و بشورید. سپس آنها را بصورت خلالی در انداره های یکسان برش دهید.

سیب زمینی های خلالی را در یک ظرف بزرگ قرار دهید و روی ان آب سرد بریزید. بگذارید به مدت 2 تا 3 ساعت خیس بخورد. همچنین می توانید آن را در طول شب در یخچال قرار دهید.

حال هر زمان که آماده سرخ کردن بودید سیب زمینی های را آبکشی کنید و در سینی بریزید. با دستمال آشپزخانه یا دستمال کاغذی آنها را خشک کنید.

روغن را در یک ظرف عمیق ریخته و تا 150 درجه سلیسوس آن را داغ کنید. سیب زمینی ها را در سه یا چهار بخش در داخل روغن بریزید. بگذارید تا نرم شوند (4 تا 5 دقیقه). نگذارید که آنها قهوه ای شوند. این تازه شروع فرآیند پخت آنهاست. هر بخش را بعد از پختن روی دستمال کاغذی خشک نمایید و روغن آن را بگیرید.

وقتی تمام سیب زمینی ها در 150 درجه سلیسیوس سرخ شدند. دمای روغن را 200 درجه سلسیوس افزایش می دهیم ( روغن را خیلی داغ کنید). حال مجدد دسته های سیب زمینی را در داخل آن ریخته اجازه دهید تا طلایی و ترد شوند. سیب زمینی ها را از روغن خارج کرده و روغن آن را با دستمال کاغذی بگیرید.

بسته به ذائقه تان مقداری نمک دریا به آن اضافه کنید.

اگر این فرآیند برای شما خیلی طولانی بود می توانید از سیب زمینی سرخ شده نیمه آماده استفاده کنید که عملاً مرحله اول در کارخانه برای شما انجام شده و شما تنها نیاز به انجام مرجله دوم کار خواهید داشت.

منبع:FOODNETWORK

 

 

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X