تفاوت پنیر پیتزا و پنیر موزارلا
۰
تفاوت پنیر پیتزا و موزارلا

تفاوت پنیر پیتزا و پنیر موزارلا

شاید شما هم این سوال به ذهنتان رسیده باشد که تفاوت پنیر پیتزا و موزارلا در چیست؟ پنیر موزارلا عضو اصلی خانواده پنیر های کش دار یا پاستا فیلاتا است که برای اولین بار در کشور ایتالیا تولید شده است. پنیر موزالا یک نوع پنیر دلمه مانند و نرم است. این نوع پنیر به شکل سنتی  با شیر گاو درست می‌شود. بافت آن بسیار لطیف است و طعمی شبیه به طعم شیر دارد. پنیر موزارلا تازه به دلیل داشتن مقدار کمی از چربی و سدیم، یکی از سالم‌ترین پنیرها به حساب می‌آید.

پنیر پیتزا

اگرچه پنیر پیتزا از ایتالیا به همه دنیا صادر شد ولی در حال حاضر کشور ایالات متحده بزرگترین تولید کننده این نوع پنیر بشمار می رود. تکنولوژی تولید این پنیر توسط ایتالیایی های مهاجر به امریکا آورده شد. تا جنگ جهانی دوم، تولید پنیر موزالا بصورت محدود در ایالات متحده ادامه داشت. با افزایش محبوبیت غذاهای ایتالیایی و بخصوص پیتزا در بین امریکایی ها تولید آن افزایش یافت. بتدریج این پنیر در بین انگلیسی ها و اهالی شمال اروپا نیز مورد استقبال قرار گرفت بطوریکه کارخانه های موزالا در انگلیس و دانمارک نیز تولید می شد.

تفاوت پنیر پیتزا و موزارلا

پنیر موزارلا

در ایالات متحده، پنیر موزالا بر اساس رطوبت و میزان چربی آن به چند دسته تقسیم بندی می شد. موزارلا و موزارلای رنده شده دارای رطوبت بالا و بافت نرم هستند که مانند سایر پنیر های تازه در سفره استفاده می شوند.  بندرت از این نوع پنیر در غذا استفاده می شود که دلیل آن قابلیت رنده شدن و زمان کوتاه نگهداری آن می باشد. در مقابل پنیر های موزالای با رطوبت پایین دارای آب کمتری می باشند که به این دلیل بافت سفت تری دارند. این بافت سبب قابلیت رنده پذیری و نگهداری طولانی مدت آن می شود. در امریکا به این پنیر موزالا که دارای رطوبت کمتری می باشد پنیر پیتزا گفته می شود. بنابراین تفاوت پنیر پیتزا و موزارلا در میزان رطوبت آنهاست.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X